یادداشتی درباره هرمنوتیک و انواع آن

نویسندگان

آیت قنبری

چکیده

هرمنوتیک (hermeneutics) در تعریفی ابتدایی، علم تعبیر، تفسیر و تأویل، نام گرفته است. هرمنوتیک به معنای تعبیر و تفسیر برای دستیابی به معناست. این واژه در فارسی «زندآگاهی» نیز ترجمه شده است.پل ریکور، هرمنوتیک را فن تشریح و توضیح نمادها بخصوص نمادهایی که معنی صریح دارند می‏شناسد.او در مقاله «رسالت هرمنوتیک» تعریف زیر را تعریف کارآمدی از هرمنوتیک تلقی می‏کند: هرمنوتیک نظریه عمل فهم است در جریان روابطش با تفسیر متون.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

یادداشتی درباره «هرمنوتیک، کتاب و سنت»

کتاب «هرمنوتیک، کتاب و سنت » توسط حجة الاسلام والمسلمین محمد مجتهد شبستری در سال 1375 به رشته تحریر در آمده است. ناشر آن طرح نو می‏باشد و در همان سال به چاپ دوم رسید. کتاب از دو بخش و دو پیوست تشکیل شده است.      بخش اول کتاب، « پیش فهم ها، علائق، انتظارات مفسران وحی » نام دارد و بخش دوم به « نقد، اصلاح و بازسازی اندیشه دینی » می‏پردازد. البته عمده مضامین و مطالب آن، قبلاً تحت عناوین مختلف در م...

متن کامل

یادداشتی درباره حالت پایدار راکتورهای G.F.S.T.R

در این مقاله مسئله پایداری حالت مداوم راکتورهای G.F.S.T.R را از نظر فیزیکی و ریاضی مورد بحث قرار داده و نشان می دهیم که به طور کلی در مطالعه خواص دینامیکی یک سیستم عدم توجه به تجزیه و تحلیل ریاضی منجر به نتیجه گیریهای غیر دقیق می گردد .

متن کامل

یادداشتی درباره حالت پایدار راکتورهای g.f.s.t.r

در این مقاله مسئله پایداری حالت مداوم راکتورهای g.f.s.t.r را از نظر فیزیکی و ریاضی مورد بحث قرار داده و نشان می دهیم که به طور کلی در مطالعه خواص دینامیکی یک سیستم عدم توجه به تجزیه و تحلیل ریاضی منجر به نتیجه گیریهای غیر دقیق می گردد .

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
فصلنامه علمی پژوهشی علوم سیاسی

ناشر: دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

ISSN

دوره 1

شماره سال اول - شماره دوم - پاییز 77 1998

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023